søndag den 8. juni 2008

Første blog

Ja så har jeg kastet mig ud i at lave en blog. Dette i høj grad for mine hvalpekøberes skyld. Bloggen her kommer til at være langt mere opdateret end hjemmesiden er, og man vil hurtigere her kunne følge med i, hvad der sker hos os, når nye hvalpe kommer til, nye billeder osv. Det vil også være muligt for jer at skrive kommentarer i hvilke I kan stille spørgsmål til jeres liv med hundene, opdragelse osv. På den måde kan jeg svare jer "alle" på en gang og mange kan få gavn af svaret. Jeg håber bloggen bliver til glæde og gavn for mange.Mange hilsnerSarah

11 kommentarer:

Eva J sagde ...

Hej
Vilken trevlig idé med en blogg,
och vilka underbara hundar på bilden!

Hälsningar från Panda i Göteborg
och matte Eva.

Lykke sagde ...

Hjertelig tillykke med denne blog
den vil helt sikker blive brugt flitigt

Lapinlumon sagde ...

Hej Eva

dejligt at høre fra dig, håber min lille Pandabjørn trives?

Kan da måske lige for god ordens skyld nævne at hvalpene på billedet er Lapinlumon Yllätys og kuldbrødrene Lapinlumon Albmi og Aslak. Det lille billede til højre er Aslak.

Også velkommen til Lykke.

Mange hilsner
Sarah

riccadonna sagde ...

Lycka till med bloggen. Vi kommer att följa den med stort intresse. Kanske få tips och ideer framöver. Lycka till önskar Randi och Tuna

Pia Varberg sagde ...

Vad kul med en blogg! Jag tittar in ofta. Tessi mår jättefint, hon är helt underbar. Jag ska försöka ta lite kort o skicka, hon är bara still när hon sover så de blir inte så bra kort ännu."Lille" Zorro är nu hos Pia, hon vart jättenöjd med honom,nu är det så tomt utan honom, han tog Nathalies hjärta. Men nu får vi njuta helt av bebisTessi istället. Tack Sarah för denna underbara lilla tjej.

Lagotto "Jeppe" sagde ...

Hei Sarah.
Kjempe kult. her kommer vi til å komme innom mange ganger.
Snute fra Jeppe og Durc.
Hilsen Siv

Heidi sagde ...

Hej Sarah

Sikken et super god ide med denne blog, det ser jeg frem til at bruge frem over.

Knus Heidi

teppo sagde ...

Moikka Sarah! :-)
Tillykke og onneksi olkoon uutuudellesi, blogille!
Her alt godt og Nelli trives, udover at have "svedt" meget på det sidste...;)
Knus
Teppo

Eva J sagde ...

Hej igen Sarah
Panda mår jättebra. Lite "hormonstormar" under hösten och vintern, men nu är han ännu goare och gladare än innan!

Vi har gjort MH-test och han klarade sig med äran i behåll. Helt
normala värden enligt lapphundsgenomsnittet! Han blev lite rädd för spökena och försökte
på alla sätt förklara för dem att
han var fredligt sinnad, men de ville inte lyssna, så till slut fick han söka hjälp hos publiken.
Han var ändå mycket modig, bara
17 månader gammal, och beskrivaren
sade att jag har en mycket snäll och vänlig hund! det var väl ett
fint betyg tycker jag.

Brukar ni göra MH-test i Danmark också? Här i Sverige är det väldigt i ropet just nu.Själv
tycker jag det är mycket intressant, men man skall inte
tillmäta det alltför stor betydelse.

Hälsningar
Eva och Panda
och Mussegubben förstås
tycker själv att det är mycket

SineB sagde ...

Hej..
Har lige et spørgsmål jeg håber du vil være mig behjælpelig med.
Hvordan er pelsplejen på en lapphund? Kan kun læse mig frem til at den har en selvrensende pels og at yderpelsen er lidt grov.
Hvor meget fælder den og er det altid eller kun i fældningsperioden? Og kræver den børstning dagligt/ugentligt eller hvordan med det?
Håber du vil hjælpe mig.
På forhånd tak.

Hilsen Sine

Lapinlumon sagde ...

Hej Sine

pelsplejen er meget moderat. Nogen børster en gang om ugen eller hver 14. dag, men jeg vil faktisk sige en gang om måneden er alt rigeligt. Pelsen filtrer ikke, og mange af mine bliver kun børstet, når de skal på udstilling.
De fælder normalt to gange om året, og så er det en god ide at børste dem næsten dagligt. Så får man al den løse underuld væk hurtigere og slipper for den ligger rundt omkring i huset.
Hvad angår fældning. Tæver fælder normalt rigtigt to gange om året, hanner fæælder ofte kun om foråret.
Imellem dette er det ikke fordi der ligger bunker med pels. Men der kan godt ligge et par hår her og der.

Mvh Sarah